Nov 10, 2012

Terlepas cakap

9:52 PM
reactions 
Assalamualaikum!

lama sudah x tulis ape2 tapi harini nak berkongsi satu cerita kekeke

korang ada x sesiapa di kalangan korang yang senang sangat terlepas cakap.. urmmm bukan terlepas cakap yang menyakitkan hati tu tapi terlepas cakap perkataan yang x sesuai dengan keadaan, atau terlepas perkataan yang langsung x wujud.

xreti sebenarnye nak terang tapi aku x jumpa kotoba malay atau english yang tepat tapi mungkin sebab aku yang bebal sangat x tau hahahah

alkesah di suatu hari ...

Scene 1

A : tadi kan ramai gila orang beratur kat LRT nak beli kupon
B : kupon? kupon ape?
A : yela, orang beratur kat mesin tu nak beli kupon..
B : Token ke?
A : ...............
A & B : gelak smpai terguling2

Scene 2

A : harini kan, nak makan se....se... ( smbil tangan buat gaya sejemput tu)..haaaa secopok! harini nak makan nasi secopok je
B : Secopok tu apa?
A : Secopok la.. secopok nasi.
B : Secopok tu byk mana? secupak ke? hahahaha
A : ...............................
B : sebenarnye nak cakap SECOet / setoPOK ke...treus jadi SECOPOK ek
A :  .............*muka stress tahan gelak hak2

tu antara contoh2 la y org y aku kenal ni senang sgt terkeluar perkataan yang xkena tempat, xwujud, pendek kata perkataan yang dia sorang je faham. tapi sebab aku dah lama kenal dia, maka aku selalunye bleh agak la apa dia nk ckp haha

memang boleh buat aku x kering gusi lah...
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting