Feb 23, 2013

Bila B.Jepun dicampur dengan BM

11:20 PM
reactions 
Assalamualaikum!

Memang xleyh nak tahan2 lagi dah, kena jugak cerita kat sini. haha

Selalunya kita dengar, guna , bercakap menggunakan bahasa melayu yang dicampur dengan English . dah jadi biasa sangat kan bahasa rojak ni .

Pernah dengar x keadaannya bila bahasa jepun dicampur2 dengan bahasa melayu ? bukan campur2 macam biasa tapi luar biasa sangat sampai gelak nak pecah perut terus rasa nak terberanak, adeh.

A dan B tengah berbicara pasal barang yang xjadi dibeli di tesco petang tadi.. mari kita ikuti perbualan mereka .

A : Mana kita nak beli ni ? 
B : Kat Jusco la
A : Aru kana ( = ada ke ek ) kat jusco
B : Aru ah ...eh?
A :    kemudian gelak guling

Aru = Ada 

Selalu mana ada orang campur2 rojak sampai cmtu skalik. sebab "ah" tu mcm bukan bahasa melayu pun kan , just bhs pasar kita je tapi bila combine smpai mcm tu skalik buat aku gelak guling2.

comel kan si B. sebab selalu sangat tersasul mcm tu. hahahahaha

ok2, aku tau mungkin ramai x rasa kelakar tapi bia la aku nk gelak guling2 jugak.

 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting