Jul 27, 2011

no oily+spicy food, no black coffee, coca cola, pepsi uhuk3

4:45 PM
reactions 
fuhhhh! lama bebenau x update blog. sementara cuti satu hari ni baiklah aku tuptaptuptap jap hehehe. 

pagi tadi terjaga pukul 6 ( selalu bangan after 630 hehehe) sebab perut sakit. tapi tahan. 615 terjaga lagi sebab perut makin sakit. sama macam sakit akhir bulan 4 before datang penang aritu. mula2 ingat sakit perut memulas biasa pagi2 tu. so wat biasa la. tapi macam pelik gak sebab malam tadi x makan pun jamu tu. cewahh makan jamu tau skang hak2.

tapi makin lama makin sakit yang memang xleyh tahan. duk mengerang menangis merengek tapi xkurangkan sakit pun. dari duduk , bangun, telentang, meniarap sumer posisi dah aku buat tapi sakit tetap x hilang. bayangkan la kesakitan tu datang setiap 5 min dari pukul 6. sakit yang xleh nak digambarkan dgn kata2. fullamak bahasa xnak kalah haha

bila duduk terus datang rasa nak muntah. meluru la masuk toilet. eh xde la lari2. berlagak cool lagi hak2. aku rasa makanan dah abes hadam kot yang malam tadi so xde apa yang nak dimuntahkan. maka keluar la cecair hijau muda gitu. pahit gila! xpernah pulak aku muntah2 hijau ni. kalau y masa 1st time sakit dulu xde la muntah hijau. muntah keluar nasik sebijik2 ada la.

dengan perit tekak nya, sakit perut lagi. memang aku xtau nak buat apa. ambil air panas letak lam cawan pastu letak tepi perut. buat cm ala2 tunku(?)/tungku(?) gitu. xleyh nak letak atas perut sebab sakit sangat. duk tahan je sakit setiap 5minit tu. kesian jugak la kat dia sebab aku duk kacau dia pagi2 sebab nak mengadu sakit2. tapi apa dia boleh buat melainkan bagi kata2 semangat seperti "sabarlaaa, nanti nak beranak lagi sakit"

hahahahaha aku macam nak tergelak, nak marah semua bercampur2. so aku jawab balik "kalau beranak dapat anak xpe, ni sakit perut bukan dapat apa2" haha. abes xde idea lah nak cakap. sakit punya pasal kan.

lepas tu aku tertidur balik. bangun sebab orang streamyx datang instal bla3. yeay! pastu siap2 turun bawah nak pergi klinik. nasib baik dapat ngan doctor dulu. sebab aku pernah gak cte masa aku kena dulu2. after sesi soal jawab doktor tu cakap sebab gastrik. perut ada gas. pastu dia bagi tunjuk aku list ubat yang aku kena makan. mak aihhhh. 6 jenis ubat. 5 kena makan 3x sehari n satu setiap pagi. aiyoyoyo.

doktor tu duk tanya kenapa aku ni kurus sangat. dah la mula2 tu dia cakap aku tak paham sangat. haha lawak gila. aku duk citer la aku ni dah makan banyak dari orang lain dah tapi sejak duk nihon memang berat susah gila nak naik. kalau dulu aku lepas nak derma darah sekarang tidak lagi. berat x cukuppp! haihhh nanti pergi amek baju nikah bukannya xmuat, longgar ade la hak2

maka mulai harini kena kibishi kat diri sendiri lak. no oily food, spicy food, no black coffee tapi nescafe xpe skali sehari. no cokes n pepsi. pendek kata xleyh minum air bergas lah. gambarimasu!

p/s: tetiba baru tersedar entri terpanjang ahaks
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting