Oct 20, 2012

home made pizza

3:58 PM
reactions 
Assalamualaikum....

sejak2 pregnant (sekarang dah 13minggu!!) ni asyik nak makan apa yang terbau kat hidung, selalunya terlintas di fikiran kan tapi aku ikut hidung. hak2 pelik2 sudah..adakah ini namanya mengidam? entahla belalang, saya pun xtau..

alkesah haritu masa on the way balik,mcm terbau2 pizza texas hand y mkn kat jepun dulu...terbayang sudah segala y sedap2.. pizza seafood, tuna, ketam,udang..slurppp meleh air liur.. pastu hubby tnye nak g mkn kt pizza hut ke domino? tp hati batu x mo, nak buat snirik jugak hak2. sebab kt kedai tu alahai sikitnya la isi. i suka y topping banyak2 gitew..

maka terus bergegas lah pergi jusco beli barang2 nak buat pizza... harga beli barang lagi mahal dr mkn kt kedai pizza hak2. tp xpe puas hati hehehe

bahan-bahan
mix vege
sotong
udang
mayonis
base pizza -> sebab xjumpe beli base lain sket..
mozarella cheese
tuna
sosej

cara-cara
letak semua bahan atas base ikut ctarasa sendiri
masukkan dalam oven pada suhu 200 selama 15min  / sehingga masak.

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! siap dimakan.











 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting