Mar 13, 2012

4:22 PM
reactions 
Assalamualaikum!

Salam sejahtera

_____________________________________________

Masuk surau untuk menunaikan kewajiban sebagai orang islam. Dalam surau macam2 ragam orang yang kelihatan. Tudung labuh tudung pendek, xde tudung. Tang baju pulak, baju kurung, jubah, seluar tiga suku, baju lengan pendek. Tang rambut pulak. Ade hitam, ade coklat, ade merah. Macam2 ada. Yang ori n tak ori.

Lalu terdetik di hati.

“Kalau macam ni baik tak payah solat”
“Sah ke sembahyang dia ni”
“waktu solat bertutup litup, lepas solat dedah sana sini”
Tetiba teringat pulak… Solat itu mencegah diri daripada melakukan kemungkaran.

------mcm2 y berlegar2 di fikiran------

Ewah ewah ewahhhhhhhhhhh!

Tetiba zuppppppp sesuatu masuk dalam jantung!

Teringat diri yang bukannya maksum. Walaupun berbaju kurung, bertudung menutup dada (ketika itu) , bukannya dia xpernah melakukan dosa. Macam-macam dosa yang dia dah lakukan samada sedar ataupun tidak. Kerana dia juga manusia biasa.

“harini pun aku bukan pakai stoking pon, aurat tak tutup sepenuhnya”

Rasa macam kepala itu dihempap ke batu. ]

lain kali nk mengata orang tengok diri sendiri dulu.walaupun nak mengata dalam hati. ye tak?
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting