Sep 29, 2010

i hate japan # 01

2:36 PM
reactions 
eceh. ni aku nak amek balik mana-mana hati rakyat malaysia yang kalau2 terguris dengan coretan liar aku kat sini :


kali ni aku nak cakap pasal benda yang aku tak suka pasal jepun dan sekitarnya lak. apa ingat orang jepun ni perfect sangat ke? ish mestilah tak. because nobody `s perfect. eceh. 

okay, kalau hangpa semua nak tahu tempat yang aku belajar dan tinggal untuk sementara ni sangat la terkenal(pepandai aku je cakap) dengan musim hujan. memang hujan je selalu sampaikan aku buat teori sendiri 


patut la banyak salji turun kalau musim sejuk, sebab fukui selalu hujan
haha boleh guna pakai tak? kesah ape aku. lagi-lagi la kalau nak masuk pertukaran musim. menjadi2 hujan. tapi aku bukan nak citer pasal masalah hujan ni. tu kan semua ketentuan Allah kan.

haaa, yang aku tak suka ialah pencuri tegar payung la. sape2 budak fukui yang takde payung diibaratkan macam tak payah fukui la. haaa jangan tak caya sebab senior aku pernah kena marah sebab tak g kelas pastu bagi alasan hujan. nak tahu lect cakap ape?

kalau takde payung jangan duk fukui(lebih kurang makna cmni, ayat y betul aku lupa)

haaaa smpai macam tu sekali perumpamaannya. so kena la selalu sediakan payung. dan aku rasa semua org dah maklum dengan payung transparent kat sini. sangat best sebab kalo bawak beskal tutup ngan payung pon boleh nampak kat depan. tapi risiko nya amatlah tinggi untuk dicuri. ko letak je kat beskal kompem2 la hilang nak2 kalau hari hujan. kalau panas terik mana ade org nk curi payung ko! aiseh. sebab nye pernah jadik depan mata aku! selamber badak je mamat tu p amek kat beskal budak mana ntah payung transparent nih.

dan aku selalu berhati2 lah, beli payung yang bercorak2 sket. kompem satu dalam seribu haha. nak2 pulak departmen aku ni xramai pompuan. so kalau bwk payung bunga2 mana ada lelaki macho nak curi kan. haha tapi kat umah aku ada 2 payung transparent. nak bwk blk mesia agak2 kena curi tak? haha tapi aku tau org malaysia sumer baik2. eceh puji melambung ni haha
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting