Jul 20, 2010

apabila suhu mencecah 33℃

4:27 PM
reactions 
assalamualaikum =)

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

just a quick update.
suhu semasa : 33 

terjaga sahaja dari tidur tadi terus bangun sebab harini sangat panas! kena basuh baju cepat2. kering terus. duk dalam umah macam duk dalam oven. tapi neraka lagi panas kan? hmmmm.... semoga suhu di bumi jepun yang panas membahang ini mengingatkan aku bahawa neraka lagi panas dan mustahil untuk menahan kesakitannya.
seperti sabda Rasulullah s.a.w :

Apimu (yang kamu semua menyalakannya di dunia) ini adalah satu bagian dari tujuh puluh bagian dari panasnya neraka jahanam, setiap bagian sama suhu panasnya dengan api di dunia ini (HR. Bukhari, Muslim dan Tirmidzi).

Azab yang paling ringan di neraka pada hah kiamat ialah dua butir bara api di kedua telapak kakinya yang dapat menembus otak (HR. Tirmidzi).

semoga aku semakin kental.

btw,
teringat satu cerita yang aku pernah tengok dulu. skrip dia mcm menarik. cerita ni mengisahkan seorang datuk yang tinggal bersama cucu angkat yang dibela sejak kecil. tapi makin lama makin kuat orang kampung bercerita pasal dorg.

A : kalau dah duduk berdua tu nanti ada la yang ke3 datang.
B : betul tu, siapa lagi kalau bukan syaitan yang akan menyesatkan anak cucu adam.
C : dan jangan lupa, ada jugak yang ke4 datang.
A & B : siapa?
C : orang yang mengumpat dan membawa fitnah. bahaya jugak golongan yang ke4 ni.

semoga dapat ambil iktibar.sama2 kita elak orang ke3 n ke4 ni datang. 

 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting