Jul 4, 2010

beras jepun

6:45 PM
assalamualaikum semua =)
hello world...

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

masa mula-mula datang dulu tak boleh nak telan kalau masak nasik guna beras jepun. kalau masak guna beras jepun mesti makan sikit je. dulu la, sebelum pindah rumah



then after pindah rumah masih lagi beli beras siam. sedap je makan nasi. tapi satu hari bekalan beras siam ataupun thai ataupun yang seangkatan dengannya habis di kedai baticrom;tempat yang selalu order makanan halal. nak tak nak kena beli beras jepun. maka bermulalah hidup aku makan nasik jepun yang lembik2 tu.tapi kalau masak aku kurangkan air supaya tak lembik sangat. dah hampir setahun kut aku duk beli beras jepun je. last order beras thai adalah selepas aku balik dari cuti musim panas tahun lepas. 2 bulan dari sekarang genap setahun la aku duk makan nasik jepun non stop. kuantiti? heh jepun x jepun abis jugak satu pot setiap kali makan kekeke. 

sawah padi kat jepun ni sangat cantik dan teratur. serius tak tipu. aku pernah tanam padi kat sini hehe xde la seronok mana pon. tapi cukup sebagai pengalaman.korang pernah tanam padi ke? =P




oh, belakang rumah aku yang padang bentuk love ni dahulu nya tapak sawah padai kata abah aku. aku pernah tanya la kenapa tak teruskan je? abah cakap tak cukup tenaga pekerja. sekarang ni jadik tempat lembu2 berkeliaran haha ataupun tempat aku main pelampung di kala banjir. natsukashii naa. lama dah ni tak main air banjir. berenang-renang dari rumah ke tepi jalan.terjun ikut tingkap. 



5 ♥:

Sajida on July 11, 2010 at 6:19 PM said...

ckyn.. sgt comel je beras jepun tu. huhu. ada jual kat mesia tak? hehe..

Sajida on July 11, 2010 at 6:19 PM said...
This comment has been removed by the author.
ckynwan on July 12, 2010 at 11:33 AM said...

beras jepun kecik2 gemok2 hehe
tak tahu la jual ke tak kat malaysia. tak pernah perasan pulak hihi
nape,nak makan beras jepun ke hehe

Sajida on July 13, 2010 at 2:26 PM said...

aah nak rasa. beras jepun megemokkan tak macam beras malaysia.. heheheeh

ckynwan on July 13, 2010 at 8:20 PM said...

haha xtau la pulak tu hihi
tapi makan beras jepun ni cepat kenyang kot kalau makan sikit pon.sebab berkanji

 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting