Jul 29, 2010

autobiografi aku sebuah(?) seterika

3:17 PM
assalamualaikum =)
salam sejahtera

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


aku sebuah seterika. badanku cantik molek dan comel berwarna merah jambu dan putih. aku dilahirkan di negara china dan dibawa masuk ke negara jepun tidak lama dulu. aku dipamerkan bersama rakan2 ku yang laindi sebuah kedai elektrik yang bernama Yamada Denki.

suatu hari, seperti hari2 yang biasa aku dipamerkan kelihatan seorang remaja perempuan yang cute + comel datang ke tempatku menjengah kami semua. kalaulah aku diberi kebolehan nescaya aku akan bertukar menjadi kereta. tentu dia terus memilih aku. ah, aku tidak perlukannya kerana dengan satu kerlingan, budak comel itu tertarik dengan penampilanku. dengan bangga nya aku menjeling rakanku yang lain sebelum dibawa pergi.

kemudian, aku dibawa pulang ke rumah tuan aku di kampung oomiya. 2 tahun aku berkhidmat di sana. tanpa pernah menghampakan tuan aku. tidak lama kemudian , kami berpindah ke  bandar kentoku. dan aku masih lagi berbakti seperti dahulu tidak jemu2. tuan aku begitu sayangkan aku. tidak pernah dia bertindak yang boleh melukakan aku walaupun kadang-kadang aku dibiarkan dengan suiz terpasang. badanku panas namun aku gembira kerana tuan aku masih sayangkan aku.

hari ini, tuan aku menggunakan aku seperti hari2 sebelumnya . tetapi hari ini kurasakan badanku kurang sihat. lenguh2 di sana sini. bdan2 ku mula terasa longgar. namun aku terus berbakti sehingga saat terakhir. apabila tuan aku selesai menggunakan aku, sakit sudah dapat dibendung lagi.lalu aku rebah ke bumi.





uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. adakah aku terlalu uzur? adakah aku masih mahu berkhidmat seperti biasa? tapi tidak mengapa, aku percaya dengan keupayaan tuanku selaku pelajar EE. aku hanya perlu tunggu dan lihat sahaja tuanku beraksi. riwayatku masih belum tamat lagi.aku percaya!

tuan seterika : adoiihhhhhhhh, time sengkek macam ni la semua nak jadi. seterika sekarang berapa harga?

T_T

2 ♥:

Anonymous said...

cian nye ckyn...

iron kat msia murah.30 ade, 25 ade :)

ckynwan on July 30, 2010 at 10:47 AM said...

sue belikanlah utk kite hihi
xleyh nk iron tudung g kelas ni T_T

 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting