Dec 4, 2010

hujan ais di negeri orang,hujan air di negeri sendiri, lebih baik di negeri.......mana?

2:07 AM
reactions 
start dari petang tadi, angin menderu-deru. ribut . aku jalan-jalan tadi pun nasib baik tak melayang-layang. walaupun ada di sana-sini yang bergelimpangan. 


on the way balik dari lab tadi punya cuaca amatlah menakutkan. langit gelapppppppp je. rasa seram pon ado. 
"nih macam gaya nak tumpahkan salji je"

tu bisik hati kecil aku la. Alhamdulillah aku selamat sampai di rumah. dalam duk fikir lauk yang sesuai nak makan ngan sambal belacan ni, tetibe dengar bunyi macam hujan, tapi yang jatuh tu macam pasir je. biasalah aku ni, dah nak masuk 4tahun di bumi penjajah ni pun masih jakun. gaya macam orang barau nampak. padahal tiap-tiap tahun nampak kot. haha

so aku bergegas la bukak tingkap jap. tup2 ketulan2 ais yang jatuh dari langit berduyun-duyun masuk dalam bilik.eh berduyun2 macam ada kaki lak haha. tapi tu lah. banyak la masuk. sempatla aku amek gambar tadi kejap. koleksi sebelum balik la konon2 ni wakakaka.

hujan ketulan ais atau dalam bahasa jepun dipanggil arare
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting