Nov 9, 2010

dapat dengar top 6 pon jadi la

11:15 AM
yeay! boleh jugak update lagu sket2 dalam ipod nih. haha sebulan sekali tambah satu lagi. dulu suka search dalam metrolyric top 10 lagu yang popular. lepas tu g tengok carta kat radio tanah air. so sekarang ni alang-alang ada anugerah muzik-muzik 25 ni, aku cilok terus lah top 6 ni. kalau dah boleh jadik top 6 mesti la best kan?. jom dengar. ni senarai top 6 separuh akhir muzik-muzik 25.

1. Noktah Cinta – Hafiz / Ajai/ Shah Qalam

Hafiz AF7 - Nokhtah Cinta Lirik

Ternyata semua bicaraku
Tersimpan di dalam hatiku
Ternyata semua soalanku
Tak pernah kau fikir di fikiran

Ternyata kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya

Korus
Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku di perlukan

Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini
Perlu untuk dirinya

Berbicara tentang cinta kita
Masih tiada noktah penghujungnya
Berbicara tentang perasaan
Simpan saja semua itu

Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya


2. Mencari Konklusi – Hujan / Noh Hujan / Noh Hujan

lirik lagu Hujan - Mencari Konklusi

Belum tersimpul mati
Ikatan itu ku buka sendiri
Terus bertempiaran
Jutaan huraian
Ku takkan mengerti

Teka silang kata
Membuat parah menambah persoalannya
Aku tak pasti yang kita hadapi
Yang kita semua cari

Coba tenang seketika
Coba pejam mata
Biar resah hilang saja
Dan coba diam yang bicara
Sediam bersama
Ditemani jasad kita

Kan ku cari konklusi

Coba tenang seketika
Coba pejam mata
Biar resah hilang saja
Dan coba diam yang bicara
Sediam bersama
Ditemani jasad kita

Kan ku cari konklusi

Coba tenang seketika
Coba pejam mata
Biar resah hilang saja
Dan coba diam yang bicara
Sediam bersama
Ditemani jasad kita

Kan ku cari konklusi


3. Kebahagian Dalam Perpisahan – Shahir / Edry Abdul Halim / Edry Abdul Halim

4. Sejujur Hatimu – Adibah Noor / Azlan Abu Hassan

Sejujur Hatimu Adibah Noor Lirik



Kau ucapkan kata-kata yang tak ku duga
Bersungguh dirimu melamar hatiku
Oh baru semalam kau katakan sangsimu
Tiada pengganti dirinya buatmu

(korus)
Siapakah diriku yang benar buatmu
Seikhlas hatimu apa kau rasakan
Di wajah curiga berbicara
Hatiku bukan mainanmu
Ucaplah sejujur hatimu

Ku cukup beranikah ku nyatakan cinta
Apakah benar aku yang kau inginkan
Kau bagaikan sinar
Sememangnya ku gusar
Bimbang cahaya kasih jadi gerhana

(ulang korus)


5. Cinta Sempurna – Yuna / Yuna / Yuna

cinta sempurna lirik 

Aku manusia lemah
Selalu terjatuh
Berbeda aku darimu
Kau berdiri teguh
Aku serba tiada
Aku kekurangan
Dan bila kau tiba
Aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
Tak mampu 'tuk menanggung
Sebuah cinta sempurna
Darimu
Darimu ohhh


6. Hanyut – Faizal Tahir / Audi Mok / Faizal Tahir


Lirik Lagu Hanyut - Faizal Tahir 

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Korus
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

Repeat Chorus

Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja


p/s : aku dapat keputusan ni lepas baca sini
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting