Nov 18, 2010

banjir vs salji, dua2 aku suka tapi kadang2 aku sedikit tak selesa

11:17 PM

banjir dan salji
y mane lebih seronok?
y mane lebih susah?

BANJIR :
rumah aku adalah tergolong dalam kategori rumah y tinggi jugak la tp bile banjir air still msk gak la lam umah. umah aku jenis umah bertiang ,lantai umah same paras ngan jalan raye depan umah tapi apabila banjir jalan raya turut ditenggelami banjir...apatah lagi umah aku





dan dibawah ini adalah paras air di dalam umah aku beberapa tahun y dulu..

tapi aku seronok la jugak bile tyme banjir sbb dapat main air dgn bestnye.. renang sana sini, terjun2 ikot tingkat umah sbb ade air so kaki ko xkn patah..insyaAllah. pastu bley naik bot kt blakang umah sbb blakang umah aku adalah padang y sgt luas so bile banjir mmg jadi mcm sungai luaaaaaaaaaaaaaaaaaas sgt2

tp y lecehnye sbb nk kna kemas2 after banjir la byk brg rosak spt tv, peti ais dan beberapa tahun lepas kereta abah aku ditenggelami air sbb air dah hampir nk mencecah ke dlm umah tapi sumer family aku masih tidur ngan lena. seb baik ade jiran yang baik hati.....

SALJI:
bile salji turun aku sgt best jugak sbb dpt men snowboard..bagi y xreti men snowboard sgt2 bley la sekadar meluncur menggunakan board dengan mendudukinya,juga boley bergambar dgn rusa y boley meluncur di atas salji
dan bley buat yuki daruma
masih seronok dan juga bila salji turun bley naik kereta kabel sambil melihat pemandangan
sgt seronok bukan??
tapi ade lah jugak kelemahan dan kesusahan y bakal ditempuhi
seperti kesusahan untuk ke sekolah tapi boley dijadikan alasan untuk ponteng kelas kn?juga bahaya di jalan raya kerana boley tergelincir dari landasan sebenar dan menyebabk n hilang kawalan...dan kalau kereta anda tersekat jugak bile salji turun, anda lah y kena berusaha menolaknyajuga boley mengakibatkan kemalangan yang sgt dahsyat! ngeri bukan?


p/s : sekarang musim banjir, dan di sini suhu makin menggila. tak lama nanti winter menjelma. ada rezeki turunlah salji
p/p/s : oh, ini entri lama. saja mengimbau balik coretan lama di waktu2 begini.
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting