Nov 28, 2010

tutorial spoiler

1:47 AM
reactions 
ada orang tanya aku macam mana nak buat spoiler. apa tu spoiler? spoiler tu digunakan untuk sembunyikan gambar or penulisan yang panjang. kadang2 orang tak suka kan nak baca entri yang panjang melebar. so kita men sembunyi2 sket. haha. xpaham? spoiler tu macam kat bawah ni.

Spoiler :

hai!saya sayang awak.eh?


siapa yang nak buat spoiler boleh la guna code di bawah. aku pun dulu tanya kat blogger lain gak. dia terus bagi aku link tutorial tu. malas nak selongkar shoutmix balik. nanti kalau rajen aku letak link dorang k?

**********************************************************

<div style="margin: 5px 20px 20px;"><div class="smallfont" style="margin-bottom: 2px;">Spoiler: <input value="Show" style="margin: 0px; padding: 0px; width: 60px; font-size: 10px;" onclick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = ''; this.innerText = ''; this.value = 'Hide'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = 'Show'; }" type="button"> </div><br /><div class="alt2" style="margin: 0px; padding: 6px; border: 1px inset;background: #f5f5f5 none repeat scroll 0% 50%; -moz-background-clip: -moz-initial; -moz-background-origin: -moz-initial; -moz-background-inline-policy: -moz-initial; color: rgb(127, 69, 0); line-height: 1.5em;"><div style="display:none;">Your Text or Image Link<br /></div></div></div>

********************************************************** 
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting