Nov 1, 2010

kaji?aji? (EGBB)

2:22 PM
satu hari, sedang aku leka mencuba resepi baru.(iaitu bakar sotong yang digaul dengan perencah nasi goreng adabi dalam renji ) tetibe dengar bunyi bising kat luar rumah aku. suara dua orang perempuan jepun.



"heyyyy, ajiiii~sugoi desune"


eh?siapa dorang ni bising2 pulak kat tepi tingkap rumah aku.nampak dah bayang-bayang bergerak-gerak kat lua.   

"eyhhhh, sugoiiiii"


apa dorg ni duk sugoi2 (sugoi= hebat/bagus/best/mantap)depan rumah aku ni. sedap sangat ke bau sotong bakar resepi baru aku ni? hati dah mula kembang. tetiba...
♪♫ring a ding dong ring a ding ding dong

eh salah ringtone.tu keitai orang punya lah.

♪dont stop make it pop
DJ, blows my speakers up
tonight i`mma fight
till we see the sunlight
tick tock on the clock
but the party don`t stop

eh bunyi talipon.sape call ni! 

"moshi-moshi"
"eh ada klebakaran.cuba ko tengok dari tingkap umah ko nampak ke tak. tinggi gila api ni"
"eh yeke?tak nampak pun."
kelam kabut aku pergi bukak semua tingkap. last2 keluar rumah tengok kat situ. 
"aaa nampak2.menyala2 haaa"

eh jap2. kaji?aji?kaji? oooooooooo patutla minah tadi duk bising2. penat je aku cuak2 lari2 masuk bilik berserta badan yang kembang. ala napa taliponnnnnnnnnnnnnnnn?????

sengal nak mati lah. kaji bermaksud kebakaran. aji bermaksud rasa. macam mana la boleh tersalah sangka.macam mana dorg nak tau rasa makanan aku sugoi ke tak.lain la kalau dorg sebut nioi(bau).

malu dengan diri sendiri.amek futon bungkus diri sendiri.

************************************************

ok. ni entry lama aku. entri bulan 7 dulu. xcaye? tgk ni
nasib baik ade ruangan ni. tu tarikh org komen entri tu. tapi nama dah tukar la sebab aku dah tukar tadi hehe

saje nk try tuah. hahaha
dapat dari mane ntah.
contest EGBB : entri gua best bangat!
kejap je nak perasankan diri hahaha

siapa nak try boleh. JOM JOIN EGBB ni di blog hebat ni


ok sesi tag mengetag. mangsa keadaan :


aku saja nak try sebab judge adalah pembaca sendiri. 
takde masa nak g vote? xpe2, ada masa 5 hari untuk baca entri2 tu and pilih yang terbaik. 
hadiah lumayan beb! nanti kalau menang kita kongsi2 ok? =P
so guyssssss, plis vote for me okeh???
vote di sini : mari mengundi (EGBB)

2 ♥:

pooja said...

hahaha.. lawak gile.

ckynwan on July 9, 2010 at 1:58 PM said...

xsempat nak jiman haha

 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting