Nov 17, 2010

agar dapat kurasa nikmati hari raya

9:24 AM
seperti insan yang lain. sobs~ ngah amek feeling dengar lagu raya ni. baru balik dari sembahyang raya di masjid fukui. memang semangat sket. kenapa semangat sangat ni?

insiden malam tadi 
tahun lepas, aku tak pergi sembahyang raya. sebabnya tak terjaga. bangun2 je tidur orang dah abes sembahyang. duk kat perantauan ni, kalau tak pergi sembahyang raya memang xkan ada rasa lah suasana raya tu. pagi2 dengar takbir raya pun macam nak menitis air mata kan. 

so memang semalam sebelum tidur, aku set alarm. supaya aku terjaga. tambah dengan syarat dia suruh kejut pukul 630 malaysia, maksudnye 730 sini la kan? nak taknak kena la bangun. nanti kalah! hahaha. so pagi2 aku bangun, mandi2 lepas tu semangat pulak nak pakai baju raya. walaupun takde baju baru, aku rembat aje lah baju raya tahun2 lepas. merah menyala makngah! 

macam dah lewat tapi nak jugak gosok baju segala. xpe2, sempat. dah siap tu msg jihan chan n quyyum kun. sorang tak berbalas. call pon x angkat!! cuak gila. mana la tau da start solat ke kan. cepat2 aku melangkah. nak pulak ada sorang mamat indonesia kot jalan kat depan, dengan slumbernye die smoke. T_T abes baju i bau asap rokok! dush3.

sampai2 je baru 2 orang muslimah dalam masjid. yokatta. aku tak lambat la. kemudian datang lagi 2 orang. 4 orang indonesia dan aku je la sorang2 melayu, malaysia. sobs~ dengar bising2 dari sebelah muslimin tuh sedih je.T_T

nasi beriyani

kuih dan buah

rendang? tp rasa mcm paprik hehe
makan ngan roti kebab
lepas solat, dengar khutbah raya then makan2 time! sedap.sedap.sedap. 

p/s : nak sambung tdo aci x? ngantokkkkkk
p/p/s : mentang2 raya, dan2 tukar  jadik  muslimin dan muslimah kekekeke
p/p/p/s: selamat hari raya semua!
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting