Oct 31, 2010

main softball guna raket dan bola tenis | diskriminasi terhadap perempuan ke?

11:07 PM
reactions 
masih lagi berkisar pasal lab dan fakulti eletrik elektronik di bumi fukui universiti. ok, lepas sahaja sesi diskusi pelbagai bahasa, kami  menuju ke tempat nak main lah. dalam hati aku nih dah fikir macam-macam. macam mana aku nak main? macam mana aku nak pukul bola yang dilemparkan? adehhhhh

tapi kami kaum perempuan ni bernasib baik sebab dibenarkan untuk memukul bola menggunakan raket tenis. dan bola yang akan dibaling bila turn perempuan kena pukul pulak akan digunakan bola tenis. best kan?yeay! yeay! dan yeay lagi! dah la lab aku majoriti pompuan. daripada 10 orang, 6 orang perempuan dan selebihnya 4 orang lelaki yang turut serta.

sensei dah seronok konon2 nak menang la. walaupun sensei cakap main untuk suka2 je kan. maka bermulalah permainan.

bola tenis
kami kena lawan ngan lab matsuki sensei. lepas janken, lab kami menang so boleh pilih nak jaga dulu atau pun nak pukul bola dulu. so mula lah aktiviti pukul bola guna raket tenis. bila sampai turn aku. mula lah sejarah lagi dalam hidup ckynwan. aku ni dah la darah gemuruh. neves tahap melampau. tangan sejuk2. bila aku pukul bola tu tetibe semua orang bersorak. aku terus panik. diam dan kaku. bola dah jatuh melantun , dah ditangkap oleh pihak lawan tapi aku masih berdiri di kotak pertama walaupun raket tenis aku dah baling jauh2. *sigh*

labmate saya berwarganegara jepun
tapi sempat bertahan sampai orang ke3 je. pastu tukar lak kami kena jadi team yang "menjaga" padang. haaaaaaaaaaaaaaaaa ni la sengsara bermula. aku kena duk hujung sekali. ade sorang mamat nih power and kuat gila pukul bola sampai tak nampak sampai mana! jenuh aku nak mengejar lah!


mamat yang suka bagi bola jauh2

lepas dah beberapa pusingan dorang menang, turn ktorang lak. giliran jejaka2 pulak buat pukulan.

sempai hensem. auwww!
sila spot pemain harapan lab kami yang guling2 jatuh haha


dan hasilnya memang di dalam jangkaan kami. dengan kekalahan 18-0! 


mari gelak beramai2 sekali lagi.

HaHaHa People Ha Funny LOL Laughs Laughing icon icons emoticon emoticons animated animation animations gif gifs Pictures, Images and Photos
p/s : kan saya dah kata saya tak reti main softball, tapi sensei degil taknak percaya!


 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting