Oct 29, 2010

posmen hantar barang ikut pintu dapur | oh i love japan

8:41 PM
reactions 
gila ke ape kan posmen hantar barangikut pintu dapur. tapi tu lah hakikatnya kat jepun @ rumah sewaan aku ni. kenapa pintu dapur? takde pintu utama ke? macam tak bermoral je intai orang tengah masak kan. haaaaa jangan la tak tahu, kebanyakan rumah / apa-to yang kami duduk  ni mane ade banyak pintu. eh sama la mcm msia. duk flat ke mane banyak pintu kan. lagi2 tingkat atas. pintu nak terjun ade la haha.

sama macam kat malaysia, cuma susun atur dalam rumah jepun ni agak pelik. bukak2 pintu je, kau langkah dua tiga tapak kalau tak jumpa toilet, kau akan jumpa dapur. yes! memang akan jumpa dapur. kalau macam rumah aku ni. bukak pintu. masuk 4 langkah je, belah kanan dapur, belah kiri toilet. jumpa pintu. lepas tu ruang tamu kemudian baru bilik tidur aku.
 
abaikan lukisan skema. aku tak amek art lah.


so pintu utama ialah garisan merah yang paling pendek. bukan y dekat ngan tulisan pintu tu, tapi katkotak kasut. so memang la hantar brg ikut dapur. ngah syok2 aku masak smbil pakai tudung tadi, tup2 posmen datang! huwaaaaa berbunga2 lah. memang punctual! i like~

order barang suh hantar between 8-9. kol 8:03 dah tingtong pintu rumah.
p/s : oh senangnya dalam hati...dapat barang ini. kekekeke


 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting