Oct 10, 2010

sikit-sikit ugut nak panggil polis...

1:49 AM
reactions 
banyak betul rintangan nak bakar satay , baru semangat nak memeriahkan malam raya. cadangnya nak bakar atas bumbung rumah kayangan tu, tapi tetiba ade pulak pakcik lanjut usia tak puas hati. cakap tak boleh bakar satay kat situ. bising la ape la. so terpaksa la cancel.

kami berpusu-pusu menuju ke sungai berdekatan, sebab selalunya kat sini kalau nak buat aktiviti pembakaran ke mesti dekat ngan sumber api. tup2 ada pulak makcik ni datang siap ugut-ugut nak panggil polis kalau nak jugak buat kat situ.
hoy.hoy. polis sini sumer bagus2! memang pasrah je bila dengar nak panggil polis. kemudian kami ubah rancangan pergitaman katkawasan rumah lama aku. kampung oomiya. masa ngah seronok2 nak bakar arang tu, kereta peronda polis lalu, semua ketaq lutut dah <-- oke tipu. so taknak amek risiko maka pergi tanya kat uni. cakap nak masuk bbq.

naseb bek ok, dengan syarat xleyh wt masuk kereta. pheeewww~

bayangkan, gerak dari rumah pukul 930, melilau ke sana ke mari 1030 baru boleh nak pasang sana pasang sini. naseb baik ada tempat nak bakar2. so berperanglah aku dengan arang, dengan minyak dan air garam ha ha ha ha













baju raya lama dah siap. tudung raya baru pun dah siap . tunggu esok bangun masak makanan aje. doa2 la aku bangun awal.

yeay esok raya!
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting