Oct 9, 2010

raya dah abes baru nak buat jamuan ape kes?

2:39 PM
reactions 


haaa tu la alkesahnye. kami di rantauan ni baru je nak panas2kan kembali skil masak memasak banyak2 untuk orang ni. baru nak semangat2 nak bakar satay bagai kan hahaha. raya dah pon abes. tapi xpe, semangat yang penting.


jamuan raya ni akan diadakan esok, bersama warga malaysia di bumi fukui ni. so semalam aku dah geledah2 menu yang macam menarik untuk disajikan esok la. aku taknak buat kek sebab pakar kek dah ramai tu hah. semua terer2. taknak  buat biskut2 raya sebab tokey biskut n kuih muih raya pun dah ada hahahaha amboih semua dahada kan. cantik punya alasan. so apa yang aku nak masak?




aku nak masak satu makanan yang pertama kali aku nak buat ni. seumur hidup  ni baru nak belajar masak makanan ni. dah pernah makan sebelum ni, tetibe rasa macam nak makan pulak. kena tak kena ngan jamuan raya tu len cerita la kan hahaha yang penting aku semangat nak masak!

so untuk pendahuluan ni (<-- baru nak pendahuluan ke? hak2 ) aku nak mengimbau balik lah jamuan2 raya sepanjang aku duk jepun ni. tahun pertama and tahun kedua aku beraya kat jepun. sebabnye cuti dah abes. seminggu sebelum raya aku dah balik sini dah. sedih tak sedih ko bayangkan lah.

tapi tahun ke3 dan ke4 aku beraya kat kampung halaman terchenta la. sebabnye memang timing okey je cuti summer memang kena ngan hari raya kan. perfect!

ok jom layan gambor

[2007]

gambar salam perantauan 

onna tachi after sembahyang raya

[2008]



 [2009]





 gambar credit to cik liza. i curik dr album dia hehehe



[2010]

?
?
?

nantikan kemunculannye okeh hehehe

p/s 1 : nak g selongkar baju raya lama-lama sebab baju raya baru tak bawak T_T
p/s 2 : psssttt...arini i dapat buffer baru. auuwww~ citibank clear menerusi STEPBYSTEP 
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting