Aug 7, 2010

buat baik berpada-pada, buat jahat pun berpada-pada

12:30 PM
reactions 
kita ni manusia, nak kata buat jahat jangan sekali tuh memang dah bagus la nasihat. tapi manusia ni lemah. syaitan pula dah memang berjanji sebelum kita lahir lagi, dia dah bersumpah dengan Allah nak sesatkan manusia ni supaya boleh sama-sama teman dalam neraka kelak. ya, aku bercakap berdasarkan dalil yang nyata.

Al-Araf


Allah berfirman: Turunlah engkau dari Syurga ini, kerana tidak patut engkau berlaku sombong di dalamnya; oleh sebab itu keluarlah, sesungguhnya engkau dari golongan yang hina. (13) Iblis berkata: Berilah tempoh kepadaku hingga hari mereka dibangkitkan (hari kiamat). (14) Allah berfirman: Sesungguhnya engkau dari golongan yang diberi tempoh (ke suatu masa yang tertentu). (15) Iblis berkata: Oleh kerana Engkau (wahai Tuhan) menyebabkan daku tersesat (maka) demi sesungguhnya aku akan mengambil tempat menghalangi mereka (dari menjalani) jalanMu yang lurus; (16) Kemudian aku datangi mereka, dari hadapan mereka serta dari belakang mereka, dan dari kanan mereka serta dari kiri mereka dan Engkau tidak akan dapati kebanyakan mereka bersyukur. (17) Allah berfirman: Keluarlah engkau dari Syurga sebagai makhluk yang terhina serta terusir. Sesungguhnya sesiapa di antara mereka yang menurutmu, tetaplah aku akan memenuhi Neraka Jahanam dengan (golongan) kamu (yang derhaka) semuanya; (18)


aku rasa dalam agama lain pun sama je. ni pasal perangai kau. mana-mana kelompok masyarakat dan agama pun sama je konsep dia. so kali ni aku nak cakap. buat jahat biar berpada-pada. kalau orang dah buat baik, why not kau balas balik dengan baik. kalau orang dah layan baik, why not kau pun layan baik. susah sangat ke?

kalau ikut hati aku ni, tak hadap la ngan muka kau tu. 関係ないし。


ya. aku emo harini!

ok, ckywan..sila pergi tenangkan diri. kau tengah marah2 syaitan lagi suka. fuuuuuuuu~ tarik nafas dalam2. hembus kuat2 pun xpe. orang xde.haiihhhh saje je bikin aku panas tengah2 hari panas membahang nih.
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting