Aug 7, 2010

kuman di seberang mata nampak, gajah di depan mata tak nampak

3:30 AM
reactions 
alah, semua org pon mcm tu kan?

biasalah kita sebagai manusia...kadang2 kita rasa mcm dah betul ape y kita buat tuh, ape y kite pk...dah x salah...bak kata nihonjin... niggen tte iro2.. eh ke salah men bantai la pulak kan haha tapi di mata orang len lak cmne? agak2 semua org rasa betul ke?

arini aku bukan nk bercakap psl org yang boleh nampak kuman kat seberang, tapi tak boleyh nampak gajah kt depan mata. rabun ke ape?tapi aku nak ckp psl mcm mane nak buat supaya kita ni ; manusia y perasan serba hebat boleh nampak kuman kt seberang mata tapi sebesar2 gajah kt depan mata tu xnampak pulak kan.

kadang2 aku terfikir, selama aku hidup ni..dah 23 tahun, (alhamdulillah terima kasih Allah bagi aku umur y panjang ni.) apa y aku buat, apa y aku fikir...ada y aku amek masa lama, ade y amek masa kejap tapi last2 tuh mesti lah sesuatu y aku rasa mcm dah ok....... sebenarnye semua itu ok ke kt mata org? bukanlah nk kata nk puaskan hati semua org tapi mcm mane kita nk tahu apa y kita buat tu oke je kt mata org? sebab kdg2, mmg lah ape y kita rasa dah betul tu mmg2 dah betul tapi perlaksanaan tu kdg2 buat org len nmpak salah. adoih pening pulak jadiknye.

dulu aku slalu wt cmnih...aku bayangkan apa y aku buat n laksanakan, apa y aku fikir tu aku jadikan ia lam satu watak dalam drama n aku ckp kt diri snirik, kalau ade watak mcm aku ni lam drama..agak2 aku suke ke x watak tu?meyampah ke, geram ke, tensen ke....haaaa time tu la br mcm bleyh nampak

 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting