Aug 13, 2010

jangan minum nescafe 3-in-1!!!!

11:36 AM
reactions 
apa ek produk 3-in-1? yang aku suka dan agak selalu makan minum ialah nescafe, nestum kahkahkah mari gelak ramai-ramai dah besar makan nestum. eh peduli kan mereka.

tu je la yang aku tahu. kamu semua? makan apakah? haaaaa baik dihentikan sekarang!!! sebabnya kementerian kesihatan dah cakap produk ni membahayakan kesihatan. katanya terlebih kandungan gula 5gram.

kemudian, bagi orang dewasa pulak jangan lebih 10 sudu teh gula sehari atau 50gram. bersamaan dengan 10 peratus daripada jumlah tenaga harian.

siapa cakap? pandai-pandai kau je kan. Persatuan Kesihatan Dunia (WHO) dan Persatuan Diet MAlaysia. tak percaya? tak apa, kau yang akan dapat penyakit. bukan aku kekeke
Elak terlebih minum produk 3-in-1
KUALA LUMPUR 12 Ogos - Kementerian Kesihatan mengesahkan bahawa produk minuman3-in-1 yang kandungan gulanya melebihi 5 gram boleh memudaratkan kesihatan jika diambil secara berlebihan.

4 ♥:

paibes said...

boo boooo..apa brg benda2 3 in 1
kedai mamak la bes..
milo horlicks suma ada order ja..cepat2 aku open..haha

cKyN WaN on August 13, 2010 at 12:05 PM said...

hamboihhhhhhhhhhhhhhhhhh
cakap besaq naaa hang sekarang!
nanti dah balik sini jangan kat umah hang y banyak paket 3-in-1 pulak.
ceit!

qymnrdin said...

minum la makcik,bukan makan
hahaha
setakat 5gram je , tak cukup banyak lagi tu :P

cKyN WaN on August 13, 2010 at 12:42 PM said...

aah ek haha bahasa wahahahaha

 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting