Aug 12, 2010

jamuan berbuka di hotel yang sah halal sahaja ok

4:11 AM
reactions 
menjelang ramadhan ni, aku percaya mesti banyak jamuan berbuka puasa akan diadakan. mengeratkan silaturrahim la katakan. wakil rakyat dan rakyat. artis sesama peminat. menteri bersama kakitangan.reunion rakan sekolah. semua ada. tapi dalam nak beramal, nak berseronok mengeratkan hubungan jangan sampai lupa perkara paling penting iaitu MAKANAN! mesti la nak buat kat hotel yang menjanjikan makanan sedap tapi paling penting mesti halal. kalau tak sia-sia je puasa kan.

sebenarnya aku takleyh nak tidur pagi2 buta ni. so  baca berita then terjumpa senarai 13 hotel yang sah halal di selangor.


Hanya 13 hotel sah halal (click tajuk untuk baca cerita selanjutnya)
SHAH ALAM 11 Ogos – Hanya 13 hotel di Selangor telah mendapat pengesahan halal dari Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

berita seterusnya.
SUNGAI PETANI 11 Ogos - Seorang penoreh getah di sebuah ladang dekat Taman Kelisa Ria, di sini, terkejut apabila mendapati bangkai disangka babi hutan yang ditemuinya, rupa-rupanya adalah mayat seorang gadis disyaki dirogol dan dibunuh secara kejam.


MELAKA 11 Ogos - Pada saat-saat umat Islam baru memulakan hari pertama Ramadan, seorang lagi bayi yang masih bertali pusat ditemui dibuang di dalam tong sampah di sebuah kilang di Ayer Keroh hari ini.

sedih tak bila terpaksa bacaberita kejam macam ni di bulan mulia ni? Ya Allah juahkan aku dari mala petaka.
ok.sekian sahaja laporan dari urban ritz menerusi utusan online via lilo & stitch hahaha pepandai aku je
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting