Aug 11, 2010

i love japan #01

2:11 AM
reactions 
jepun sangat bersih. tempat aku tinggal sekarang ni iaitu fukui sangatlah bersih. aku tak tahu la jepun kawasan lain macam mana.  tapi aku berani jamin, jepun di mana-mana pun bersih. erm mungkin sebab aku tak pernah jumpa lagi kawasan yang sangat2 kotor.

perkara pertama yang aku kagum gila2 masa mula2 menjejakkan kaki di bumi matahari terbit ni ialah kebersihan.bukan aku nak sentuh pasal bersih hati, bersih luaran dalaman wutsoeva tuh. nih bersih yang bermaksud kat jalan2 tuh xde sampah. masa mula2 sampai kat kansai airport kemudian naik bas tuh, aku memang tengok jalan je. melilau mata aku carik sampah2 besar. jalan pulak bersih kemain.  sangat susah nk jumpe sampah. daun2 kering ada la sikit. atas jalan tu hanya jalan okeh. tepi2 tuh xde la plastik ke, straw ke, kertas ke. bersih sebersih2 nya. nanti aku amek gamba bagi contoh. tempat aku la. kang ade pulak yang datang mengamuk cakap tempat dia kotor haha

kalau musim luruh daun2 kering gugur tuh kadang2 ade pakcik2 yang akan sapu sampah bersihkan tepi2 jalan tu. aku xtahu sukarela orada syarikat yang memang pay dorang. itu daun2 ok.bagus kan?
 

celoteh ckynwan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting